...postnord, DHL och varför Uber borde ta över hela skiten....

Vi levererar. Det är den enas slogan. Vi är många som är eniga om att de inte gör det. DHL brister de med. Leveranserna kommer inte i tid, och kommer de så rings det inte på dörrar, eller koder trycks inte in osv....fast det roliga är att de alltid ringer och säger att de åkt därifrån :).

De flesta har rätt liten tilltro till fraktbolagen. Leveranser och deras löften. Det är rätt intressant att det är den felande länken i en tid när allt fler handar online, när frakten fram till dörren är det avgörande för hela affären. 

När kommer bristen på kundrespekt drabba onlinehandeln, eller har vi vant oss vid hur kasst det är; som med SJ? 

Vilka krav kan företag som väljer Postnord eller DHL ställa på leveranssäkerhet och kundservice som matchar det egna företagets dito? För även om jag älskar att hadla på www.vadsomhelst.com, så kanske jag inte orkar med att vara hemma från jobbet 4-6 timmar varje gång jag beställt något. 

Jag tror att det är en tidsfråga innan Uber eller någon annan liknande rebell tar över, och briljerar. Ni vet genom att hålla det en säger att en lovar och tar betalt för? 

Personligen skulle jag gärna använda en sådan tjänst som hämtade på postterminalen och körde hem till mig istället för alternativen som finns idag. 

Elcim Yilmaz

Elcim har under 15 år arbetat med att förändra, förädla och förbättra varumärken, strategier, företag och organisationer genom sitt eget företag, men även genom samverkan med partners. 

Idag fokuserar Elcim på PR och kommunikation samt sin roll som agent.  

Elcim Yilmaz

Telefon: 0733-41 41 80
elcim@superturken.se

Superturken

LivingRoom office,
Bondegatan 30
116 33 Stockholm

Startsidan